Alla inlägg under juni 2018

Av Lina Becker - 29 juni 2018 16:57

Ja idag pratade jag med min syster angående Finlandsresan v 30, om man ska ha med hund måste dom ha pass, vara vaccinerade minst 21 dagar innan man ska åka samt avmaskade senast 7 dagar innan man ska åka, mina hundar ska stanna hos mamma men syrran ville ha med sig sin hund (candy) men hon behöver vaccinerad IDAG, hon ringde runt men inga kliniker hade tid... jag mejlade en här på Orust och YES dom hade tid kl 13, skyndade mig in i bilen, hämtade Candy och åkte till veterinären och hon fick sin vaccination.
Annars har de inte hänt så mycket, mest tagit de lugnt och ansökt till en utbildning, hoppas jag kommer in.
Bild på min lilla Bilba.

Av Lina Becker - 28 juni 2018 22:31

Ja idag har dr varit lagom varmt hela dagen, jag och hundarna va hos min mor en sväng och hälsade på, de är alltid uppskattat av vovvarna.
Sedan åkte jag hem och sätt i solen och bara njöt av värmen.
När husse kom hem nu på kvällen så gick vi en sväng, de är alldeles för varmt att gå på dagen nu för tiden haha.

Av Lina Becker - 27 juni 2018 10:16

De är så underbart nu när bönderna börjar ta in hö, de luktar varmt klippt gräs, eller så är de bara hästnörden i mig som skriker efter häst igen haha.
Ja de är redan 24 grader så de blir inte så mycket action idag heller, hundarna är helt slut, letar skugga och håller sig stilla, de ska vara såhär i 10 dagar (så långt man kan se) enligt SMHI, de är både bra och dåligt, de blir så varmt men samtidigt är de underbart med sol och värme.

Av Lina Becker - 26 juni 2018 13:38

Ja idag har vi badat med mor och hennes hundar, Sally bara älskar att bada (visserligen är hon ju retriever så).
Bild är Candy, min systers sheltie tik på 8 år samt min galna Sally från gårdagens dopp.

Av Lina Becker - 25 juni 2018 23:01

Idag har varit en varm och lång dag, jag och hundarna har försökt hitta en sval plats att vara still på.
Nu på kvällen gick vi ner till havet så Sally fick bada lite vilket hon älskar, nu ska vi sova och hoppas på en fantastisk tisdag ?

Av Lina Becker - 24 juni 2018 10:17

Hej
Igår va en trevlig dag med syrran och våra hundar i Lysekil, massa fina bilar och glada människor. Riktigt bra miljöträning för hundarna, mycket ljud och massa folk med hundar. Våra hundar skötte sig fantastiskt, inget gap och skäll utan hyfsat följsamma dock blev bilba rädd när vi kom ner till hamnen där de va flera rörelse men de är inte så konstigt då hon aldrig upplevt de..
Idag blir de en lugn dag i solen och en promenad ikväll ?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards